رياضي

گرافيك

رياضي

۲۰ بازديد

چگونه رياضي را ياد بگيريم؟

در اين مقاله از mathonline در رابطه با نحوه يادگيري بهتر و سريعتر رياضي و چگونگي قوي كردن پايه رياضي توضيحاتي ارائه مي شود. اگر مي خواهيد در رياضي پيشرفت كنيد، جزو بهترين ها باشيد و حتي نمره 20 بگيريد ادامه اين مقاله را بخوانيد.

فرقي ندارد كه سوال شما اين است كه چگونه math ششم را ياد بگيريم و يا چگونه رياضي نهم را ياد بگيريم، در هر مقطعي كه درس مي خوانيد براي اموزش بهتر و سريعتر رياضي قواعد مشخصي وجود دارد كه بايد با دقت مد نظر قرار دهيد و اجرا نمائيد. حتي اگر سوالاتي مانند اينكه چگونه در رياضي 20 بگيريم و يا چگونه پايه رياضي خود را قوي كنيم؟ داريد باز هم مطالبي كه در اين مقاله ارائه شده است مي تواند براي شما مفيد باشد. براي پيشرفت در درس رياضي، رياضي هفتم، هشتم، دانشگاهي و يا هر مقطع ديگري بايد در طول ترم درس بخوانيد. بسيار مهم است كه رياضي را با در اختيار داشتن زمان كافي بخوانيد و براي آن تمرين و مسئله حل كنيد تا خيلي خوب براي شما جا بيفتد و بر آن مسلط شويد. كتاب درسي شما بهترين منبع براي مطالعه رياضي است و به جاي اينكه در جستجوي بهترين كتاب براي تقويت پايه رياضي باشيد بهتر است روي كتاب درسي خودتان متمركز شويد و آن را با دقت بالا مطالعه نمائيد. خيلي خوب است درك كنيد رياضي براي يادگيري به زمان نياز دارد و خيلي در جستجوي راهكارهاي يادگيري سريع ان نباشيد و براي حل تمرين و مسئله وقت بگذاريد. البته مي توانيد بازدهي خودتان را افزايش دهيد و از زمان استفاده بهتري داشته باشيد مثلا اگر با تمركز بالا درس بخوانيد. ولي در هر صورت نخواهيد در يك هفته كل رياضي را بخوانيد يا مطالعه آن را به شب امتحان موكول نكنيد.

رياضي online را در طول ترم بخوانيد و در كلاس ها حاضر شويد

در نظر گرفتن مواردي مانند خواندن رياضي در طول ترم، حل تمرين و مسئله براي اين درس و درست تمرين كردن رياضي، استفاده از كلاس هاي خصوصي رياضي و حضور فعال در كلاس هاي اصلي خودتان مي تواند به شما كمك كند يكي از بهترين نمره هاي رياضي را در كلاس خودتان بگيريد و انجام مجموعه اي از اين كارها بهترين شيوه براي آموزش رياضي است. براي اينكه رياضي را بتوانيد در كمترين زمان ممكن آموزش ببينيد به جاي كتاب از جزوه كلاسي استفاده نمائيد. اگر خودتان در كلاس هاي رياضي حاضر بوده ايد مي توانيد از جزوه خودتان استفاده كنيد. در غير اينصورت از جزوه يكي از همكلاسي هاي خودتان كه وضعيت درسي و تحصيلي خوبي دارد استفاده نمائيد. جزوه كلاسي ويژگي هاي خوبي دارد كه براي آموزش سريع رياضي مي توانيد روي آن حساب كنيد. اولا اينكه جزوه به صورت كامل مطالبي كه مد نظر استاد و معلم رياضي شما است را پوشش مي دهد و در عين حال به نسبت كتاب خيلي خلاصه تر است. در نتيجه مي توانيد در زمان كوتاهتري آن را مطالعه نمائيد و خيالتان هم راحت باشد كه تمام مطالب مد نظر استاد رياضي خودتان را خوانده ايد. البته اگر وقت كرديد حتما براي هر مبحث از كتاب رياضي چند تمرين حل كنيد.

قبل از كلاس پيش مطالعه داشته باشيد.

ممكن است بگوئيد درسي كه داده نشده است را متوجه نمي شويد چگونه پيش مطالعه كنيم. ولي اگر نگاه مختصري هم به درس بيندازيد و 20 درصد آن را متوجه شويد باز هم در كلاس فهم شما از مطالب بالاتر خواهد رفت. بعد از كلاس درس را مرور نمائيد. اين مورد بسيار موثر و كاربردي است. بعد از كلاس رياضي و ساير دروس اگر مرور نكنيد مطالب به سرعت فراموش خواهد شد. وقتي درس را مرور مي كنيد مطالب بهتر براي شما جا مي افتد و درك بهتري هم خواهيد داشت و ديرتر فراموش مي كنيد. شاداب و سرحال در كلاس رياضي حاضر شويد. برنامه خوب منظمي داشته باشيد تا سر كلاس هاي رياضي و ساير دروس مرتبا چرت نزنيد. اگر قرار است صبح زود در كلاس حاضر باشيد بسيار خوب است كه شب زود بخوابيد تا استراحت كافي داشته باشيد. پيشنهاد مي شود اين مقاله را هم بخوانيد: كلاس هاي تدريس خصوصي رياضي براي يادگيري بهتر درس رياضي

رياضي را پايه اي و مفهومي بخوانيد و در كلاس جزوه بنويسيد

براي موفقيت در امتحان رياضي و يا كسب درصد بالا در اين درس در كنكور و به صورت كلي براي پيشرفت در درس رياضي سعي كنيد رياضي را به صورت مفهومي و پايه اي بخوانيد. اين تا حدود زيادي به خودتان هم بستگي دارد. بعضي از افراد سطحي خواني مي كنند و سعي مي كنند فرمولها را فقط حفظ نمايند و حتي سوالها را هم حفظ مي كنند. ممكن است در يكي دو امتحان به اين ترتيب نتيجه بگيريد ولي در كل رياضي را ياد نخواهيد گرفت. سعي كنيد معنا و مفهوم روابط و خواسته هاي تمرينات و مسائل را به خوبي درك كنيد و بفهميد. حين تدريس معلم يا استاد رياضي جزوه بنويسيد: جزوه نوشتن در يادگيري بهتر درس و افزايش تمركز در كلاس بسيار مهم است. وقتي مي خواهيد جزوه بنويسيد چاره اي نداريد جز اينكه حواس خودتان را جمع كنيد. با حواس پرت نمي توان جزوه نوشت. در ضمن بهتر هم گوش مي دهيد و درس را خوب ياد خواهيد گرفت. نكته ديگر اينكه براي مرور درس در مراحل بعدي و در طول ترم و ايام امتحانات جزوه در كنار كتاب درسي يكي از بهترين منابعي است كه در اختيار خواهيد داشت. جزوه خودتان را داشته باشيد و در اين حالت مطمئن خواهيد بود كه تمام مطالب را يادداشت كرده ايد و از جزوه ديگران بي نياز خواهيد بود.

منبع : http://mathonline.blog.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.